ارسال پاسخ

۵ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2971

pvc-asso.ir

کنترل در فرایند تولید پلاستیک با استفاده از  یک نرم افزار جدید

سیستم  MES، سیستم های اجرائی تولید است که با ایجاد فرآیندهای تولید بی عیب و نقص به ارائه زمان واقعی از تغییرات مورد نیاز و ارائه اطلاعات بهنگام جهت کمک به مدیریت تولید می پردازد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

KraussMaffei سال گذشته در k2019 سیستم جمع آوری داده EasyTrace را ارائه داد. این سیستم مدولار، داده های مربوط به فرایند تولید پلاستیک را جمع آوری کرده و به سیستم  MES موجود، برای دستیابی یا ذخیره داده ها انتقال می دهد.

 

سیستم  MES، سیستم های اجرائی تولید است که با ایجاد فرآیندهای تولید بی عیب و نقص به ارائه زمان واقعی از تغییرات مورد نیاز و ارائه اطلاعات بهنگام جهت کمک به مدیریت تولید می پردازد. از فواید این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• جلوگیری از تولید ناخواسته (از طریق اتصال برنامه تولید به خطوط تولید)
• کاهش ضایعات و دوباره کاری (از طریق سیستم ردیابی عیوب کیفی)
• امکانپذیر کردن تولید محصولات متنوع (Mix Production) بدون خطا
• قابلیت گزارش دهی آنلاین از موجودی انبار، موجودی بین خطوط، آمار تولید به تفکیک خطوط و سالن، وضعیت توقف خطوط و…

 

طبق گفته KraussMaffei سیستم EasyTraceمیتواند برای اکسترودرها ، ماشین های تزریق پلاستیک، اتوماسیون و دستگاه های جانبی مورد استفاده قرار گیرد.

 

EasyTrace به عنوان یک مرکز اطلاعات بین سطوح مجزای تولید عمل می کند و شفافیت بیشتری را در کل زنجیره ارزش برای افزایش تضمین کیفیت ایجاد می کند. EasyTrace به عنوان مترجم بین دستگاه ها از نسل ها، انواع و برند های مختلف عمل می کند. ایجاد داده های در دسترس برای ارزیابی توسط یک سیستم MES به ویژه در عصر صنعت 4.0 ضروری است. این سیستم ها باید تا حد امکان ساده باشند و با سیستم های قدرتمند  IT بیش از حد بار گذاری نشود. EasyTrace اطلاعاتی را از سیستم های مختلف مانند خشک کن های مواد، دستگاه های پردازش، سیستم های اتوماسیون و اسکنرها بدست می آورد.

 

ویژگی خاص این سیستم امکان پشتیبانی از بیشتر رابط های موجود در بازار از جمله  E63،  پروفی نت و  E77 است. این امر باعث می شود که ماشین آلات از تولیدکنندگان مختلف یا ماشین های قدیمی تر، در تولید دیجیتال ادغام شوند.

 

به عنوان مثال اگر دستگاه قالب گیری تزریقی از قبل نرم افزار آنالیز dataXplorer (یک ذخیره ساز داده از پیش تنظیم شده برای ثبت سنسور و کنترل داده از دستگاه قالب گیری تزریقی که در کابین کنترل آن سخت افزار و نرم افزار یکپارچه است)از KraussMaffei را داشته باشد، ارتباط بین این دستگاه و easyTrace مستقیم است. DataXplorerحداکثر 500 سیگنال در ثانیه را به شکل منحنی های مداوم ذخیره می کند و مانند یک ذره بین با نگاهی عمیق فرایند قالب گیری تزریقی یا اکستروژن را کنترل می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
Mehdi دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
عالی بود چه سخت افزاری برای اجرایی کردند نیاز داره ارسال پاسخ